Kørerne

 

Teamet

Bilen er nu gået til maler efter at rust er blevet lavet.

Den forventes klar til at begynde montering primo juli måned.

4. juni 2015

 

Bilen er nu totalt demonteret og der er bestilt tid til afsyring i Tyskland i perioden 27. april til 8. maj. Herefter skal der laves lidt rustarbejde og lidt forstærkninger inden den skal males. Fra sommerferien og frem forventer vi at gå i gang med genopbygningen så bilen kan være klar til at deltage i RMCH 2016.

14. Marts 2015

 

Vi var til aften inviteret til Dansk Rally Clubs generalforsamling hvor man traditionen tro får overrakt Monte Carlo vandrepokalen. Det bedste danske hold i årets Monte Carlo Rally får navnene indgraveret på pokalen og får et par plaketter med hjem. Det er sjovt at se tidligere navne som især Robert Nellemann, Jens Nielsen, Jens Winther, Søren terp, Holger Helle med flere.

11. Marts 2015

 

Armene er nu kommet ned, men med en 10’de plads I Rallye Monte Carlo Historique er det ellers svært at få dem på plads. Før den sidste nat var placeringen nr. 15 som vi var ovenud tilfredse med. Det er usædvanligt at rykke 5 pladser frem i løbet af den sidste nat, men 2 hold oversatsede og det kombineret med rigtigt dækvalg og måske et mere udhvilet hold gjorde nok forskellen.

10. Februar 2015

 

Efter et vellykket rallykursus ved ex-Skoda fabrikskører John Haugland i Geilo, blev det gjort klart at Alfaens bremsefordeling ikke var optimal. Den bremsede simpelthen for meget på forhjulene. Styretøjsudvekslingen var heller ikke fantastisk da der skulle drejes alt for meget på rattet. Begge dele er blevet optimeret ved Graversen Autoteknik sammen med alle de små forberedelser og eftertjek som bilen skulle have inden starten i København d. 29 Januar

22. Januar 2015

 

Knud Hedegaard har desværre været nødsaget til at melde afbud fra serviceteamet, men bliver erstattet af John Mau, som tidligere har kørt Rallye Monte Carlo Historique i 2012 sammen med Hans Geschwendtner i Volvo 142 GT.

18. Januar 2015

 

Bil og 1’ste kører er nu på vej til Geilo for at deltage i Rallykursus ved John Haugland. Kurset starter søndag aften og slutter i løbet af ugen. Turen skal også bruges til at undersøge muligheden for mere optimale pigdæk, der dog skal opfylde eksisterende krav til kørsel på franske veje.

13. December 2014

 

Der var Garageglögg i Malmø ved vore svenske bekendte Ingemar Bjerkborn. Der var en del besøgende til et hyggeligt arrangement i et meget hyggeligt værksted. Der var 2 slags Glögg. En slags til 2’den kørere og en alkoholfri til 1’ste kørere. Ingemar’s 2’den kører Sören Johansson gav en indføring i hvorledes de anvender en svensk Coralba tripcomputer og hvordan de kan justere den frem og tilbage med en særlig boks. Det ser ud til at kunne lade sig gøre, men virker umiddelbart mere omstændeligt end den franske vi anvender.

3. December 2014

 

Opmålingen af Rallye Monte Carlo Historique er nu afsluttet. Fremstillingen af rutebøger er påbegyndt og kontrol vil starte umiddelbart efter nytår. Under årets opmåling har der for første gang ikke været sne nogen steder undervejs. Dette er en fordel når der skal opmåles, men sandsynligvis kommer der sne inden løbet afvikles.

2. December 2014

 

DASU havde indkaldt til informationsmøde om RMCH 2015 i almindelighed og om starten i København og et dansk ”landshold” i særdeleshed. Det ser ud som om at der bliver dansk rekorddeltagelse i 2015.
1. Lars Bækkelund/Arne Pagh i Porsche 924 Turbo
2. Toni Hansen/Per Brodersen i

Audi 80
3. Bent Mikkelsen/Kim Frandsen i

Ford Escort RS 2000
4. Peter Karlsen/Erik Rasmussen i

VW Golf GTI
5. Hans Kolby/Jan Østergaard i

Lancia Fulvia HF
6. Henrik Møller Nielsen/Martin Møller Nielsen i VW Golf GTI
7. Jens Gandrup Jørgensen/Kristian Flensbak Jørgensen i Alfa Romeo Alfetta GTV 2.0

27. Oktober 2014

 

Finalen i FDM DASU Classic. Kristian havde meddelt at hvis vi skulle at køre skulle det være med ham som chauffør, for han gad ikke være observatør til et orienteringsløb. Nå det blev så valget og som gammel orienteringsobservatør kunne det vel også gå an for Jens. Vi kunne ikke få liv i Alfa’en efter en tids stilstand så det blev Lotus Elise, der kom i brug. Løbet endte med 2 observatørfejl i orienteringsfinter og et skilt der blev overset af mange. Der var mange gode takter i løbet herunder var Jyllandsringen og Herninghallerne indlagt som sekundetaper. På Jyllandsringen skulle observatøren holde tunge lige i munden for at finde den rigtige vej. På Herninghallerne gik det helt galt. Der skulle køres helt ned til enden af området og så svinges til venstre. Det gjorde vi så for at finde ud af andre kørte anderledes. Vi skulle så have været fortsat ud af udstillingsområdet på grusvej. Dette var ikke markeret med minestrimmel. Nå Kristian siger så nu er vi kørt rigtigt forkert så kan vi vel bare have det sjovt. Som sagt så gjort. Ved den efterfølgende kontrol var vi 24 sekunder for sent på den, men ved mål 45 sekunder foran!!. 

25. Oktober 2014

Nu var det blevet tid til den længe ønskede Norgestur. KNA Drammen havde arrangeret Spiralløpet 2014. Løbet var et fantastisk Regularity Rally. Der var indlagt Ferdighetsprøver som kan sammenlignes med gamle danske manøvreprøver. De var frivillige, med særlig præmiering. Det vil sige dem der ønskede det kunne bare trille igennem, de der ønskede at ramme tiden skulle skynde sig og så var der endelig dem, der bare ville more sig og gav gas hele vejen igennem prøven. Læg dertil flere hundrede kilometer grusvej op og ned ud og ind – super.
2/3 henne i løbet rykkede vi udstødningen over og valgte at stoppe. Vi kommer meget gerne igen, men vil så have bilen justeret op med stor frihøjde.

27. September 2014

 

Så nåede vi så den fjerde konkurrence i august måned i Automania Rallyet for Historiske biler i Silkeborg. Resultatmæssigt endte vi nederst. Undskyldningerne følger her. Vi kørte på tørvejrsdæk før pausen, det skulle have været regnvejrsdæk. Vi kørte på regnvejrsdæk efter pausen – det skulle have været tørvejrsdæk. Lige efter pausen løb vi tør for bremser. Det betød at vi kørte sidste halvdel af prøverne med alene håndbremse, men vi kom da i mål.

31. August 2014

 

25 August åbner Automobile Club de Monaco for tilmeldingen til Rallye Monte Carlo Historique 2015. Vores anmeldelse er blevet sendt i dag.
25. August

 

I dag var det så tredje weekend i træk holdet var i konkurrence, denne gang i DASU Classic Oresund Regularity Rally med start og mål i Roskilde.

17. August 2014

 

Munkebjerg Hillclimb. Traditionen tro deltager vi i dette arrangement. Der plejer normalt at være en intern konkurrence mellem Lars Bækkelund, Bent Mikkelsen, Toni Hansen og os selv. Denne konkurrence udeblev fuldstændigt. Lars Bækkelund var ikke klar med hans nye Porsche 924 Turbo, Bent Mikkelsen fik problemer med bagtøjet på hans Ford Escort RS 2000 på vej hjem fra Copenhagen Historic Grand Prix og var således ikke i stand til at køre. Toni Hansen fik problemer med en varm motor i København og var derfor heller ikke i stand til at komme til Munkebjerg. Så det blev den ”solide” og ”driftsikre” Italiener, der klarede Munkebjerg. Resultatmæssigt var det en gennemførelse på hæderligt niveau, men når klassen bare hedder over 1.600 cm3 så er der ikke meget at stille op over for Porsche 911, Saab Turbo, Opel Manta 400 o.s.v.

10. August 2014

 

I dag udkom Fyens Stifttidende og Fyns Amts Avis med MAN:D tillægget. Vi var meget spændte på indholdet. Vi har efterfølgende fået utroligt mange positive tilkendegivelser om en god og forståelig artikel, og billederne -. Især et dobbeltopslag med Alfaen i aktion på grus giver mindelser om et Safari-rally.

9. August 2014

 

Copenhagen Historic Grand Prix. Holdet var inviteret til at deltage i opvisningsklassen for Historiske Rallybiler. Det betød 20 minutters banekørsel lørdag og søndag. Banen var hurtig og det var varmt. Om lørdagen begyndte motoren at blive lige rigeligt varm, så da Teil Hansen påkørte en uforskyldt Hans Kolby i et virvar af roterende biler lige foran os valgte vi at undvige kaosset ved at køre i pit. Om søndagen havde vi fået konstant blæser på og det hjalp på motortemperaturen, men i slutningen var det med meget varme bremser.
Alt i alt et fantastisk arrangement. Når vi kørte flere biler på banen samtidig blev det samtidig åbenlyst at vores normale konkurrenter og os selv er nogenlunde jævnbyrdige, mens Porsche 911 og Escort BDA’erne er (nej burde være) i en klasse for sig.

2-3. August 2014

 

I dag havde vi besøg af Fynske Medier, der ville lave en artikel om os i MAN:D tillægget den 9. august. Vi blev interviewet af Journalist Hanne Frette og der arrangeredes fotografering af Rumle Skafte.

1. August 2014

 

Bilen er nu rettet op og klar igen. Vi forbereder os til Rallye Monte Carlo Historique 2015 og vil inden da køre de DASU-Classic løb som kan passe med vores kalender, samt Munkebjerg Hillclimb og Historisk Rally i forbindelse med Automania i Silkeborg. 
28. Marts 2014

Vel hjemkommet var det tid at reflektere. Uden afkørsel på prøve 1 kunne vi have opnået at blive nr. 30. Når vi dissekerer prøveresultaterne kan det konkluderes at vi, d.v.s. førstekøreren ikke er hurtig nok på sne og is.

Planen er at få bilen rettet op, og dernæst må der arbejdes med førstekørerens manglende præstationsevne på sne og is.

2. Februar 2014

På hjemturen i dag gjorde vi stop ved Turbomotor i udkanten af Milano. Dette værksted har specialiseret sig i Alfetta GTV'er til Rallybrug. Vi fik en hjertelig modtagelse af Loris Paone og Bruno Busnelli.
30. Januar 2014

Natten til i dag blev de sidste 2 prøver på tilsammen mere end 100 km kørt. Først den klassiske op over Col de Turini med masser tilskuere og masser blitz. Prøven var på 57 km og herefter var der ca. 6 km transport med tankning inden sidste prøve Loda på 46 km med 3 lange serier af hårnåle undervejs. Nattens etape gik planmæssigt og vi kørte os yderligere 30 placeringer op for at slutte som nr. 56 generelt. 
Med den start vi fik på ZR 1, må det siges at være et tilfredstillende resultat.

29. Januar 2014

I morges startede vi for sidste gang fra Valence med retning mod Monaco som vi nåede sidst på eftermiddagen efter 3 prøver og var avanceret yderligere 11 pladser til nr. 86.
28. Januar 2014

I dag startede vi på sløjfen øst for Valence med yderligere 4 prøver på knap 100 km's længde. Den første var den samme som prøve 1, men i modsat retning og forlænget i begge ender. Der var ligeså meget sne som første gang. På trods af overhalinger undervejs forløb det som det skulle. På dagens næste prøve op over Col de Menee gik det galt på nedturen. Vi hamrede ind i et autoværn i højre side - heldigvis var autoværnet der. Bilen kunne fortsat køre og det viste sig at det kun var gået ud over en forskærm, resten af siden var blevet skånet af sammenpresset sne mellem bil og autoværn. På dagens sidste prøve op over Col de Pennes lykkedes det os at blive nr. 4 generelt og ved etapemål i Valence kunne vi konstatere at vi var rykket yderliger 40 pladser op og nu var i top 100 med en placering som nr. 97.
27. Januar 2014

I dag startede vi på sløjfen vest for Valence med 4 klassiske prøver på sammenlagt over 100 km. Klassiske Monte Carlo Prøver som Le Moulinon-Antraigues og Burzet m.fl. Dagen gik helt problemfrit og vi avancerede til nr. 137 og nåede dermed i den bedste halvdel af feltet. En dag hvor det hele forløb perfekt.

26. Januar 2014

Vi er kommet til Parc Fermé i Valence efter en oplevelsesrig nat i Frankrig. Vi startede ud i Reims kl. 19:50 og 22 timer senere er vi her ankommet til Reims. Tidligt på lørdagen, inden solen havde vist sig stod vi med en bil der ikke ville starte ved tidskontrollen i Annecy. Vi fik den skubbet i gang, og kørte nervøse videre. 
Ved morgenens første service fik vi heldigvis konstateret at det var en løs forbindelse i tændingslåsen. Det var nemt og hurtigt at udbedre og vi var hurtigt videre igen.
Men vores held holdt kun indtil vi nåede ZR1. Prøven var fuldstændig sne og isdækket, og inden vi rigtigt var kommet i gang holdt vi på en snedrive, i 3 minutter.. ØV!... 
Da vi havde parkeret bilen i Parc Fermé og var gået til køjs lå vi nr. 246 ud af 309 startende deltagere. 

25. Januar 2014 


I dag er der teknisk kontrol af de deltagende biler i Reims' Messecenter, inden vi ud på eftermiddagen bliver fulgt ind til rådhuspladsen med politieskorte, inden løbet starter lidt over 19:00. Forude venter 22 timers kørsel inden vi kan parkere bilen i Parc Fermé i Valence lørdag aften.
24. Januar 2014

Teamet har i dag vendt snuden mod de Champagneland, Reims. Alfa'en er spændt på trailer efter servicebilen og forude venter 12 timers kørsel sydpå inden aftensmaden kan indtages i Reims.
23. Januar 2014

Jens er i dag hjemkommet fra Frankrig hvor han i samarbejde med Arne Pagh har været nede for at køre løbets 14 prøver igennem. Både for træningens skyld, men lige så meget for at fejltjekke de rutebøger som teamet fremstiller og sælger.

31. December 2013

 

Teamet har i dag modtaget bekræftelsen fra Automobile Club de Monaco på deres deltagelse i Rallye Monte Carlo Historique 2014. Ønsket om Reims, Frankrig, som startsted er blevet opfyldt, ligesom det også er for de andre danske teams.

18. November 2013

 

Jens er i dag rejst til Frankrig for at mødes med Torben Arp. Sammen skal de kører ruten til Rallye Monte Carlo Historique 2014 i gennem og måle den op så de kan lave rutebøgerne. I dag er også dagen hvor de samler de nye triptællere op ved producenten.

17. November

 

Teamet har i dag været i Aalborg, hvor de har indkøbt et originalt instrumentbord til Alfa'en. Planen er at instrumentbordet skal ombygges så der bliver plads til flere instrumenter, efter ombygningen bliver det belagt med en speciel fibercoating kaldet flocking. Flockingløsningen har fordelen at den ikke giver genskind i bilen. Ombygningen giver plads til den nye triptæller som teamet har bestilt.

 

18. Oktober 2013

 

Teamet har i de sidste 5-6 måneder været på jagt efter en triptæller med flere funktioner. Deriblandt et diodedisplay der er forbundet med en køretidstabel. Den bedste løsning vi har fundet bliver produceret i Frankrig af firmaet Chronopiste.fr .Teamet har derfor bestilt firmaets Rallye Pack 2 og glæder sig til at få den hjem til Danmark for at eksperimentere.

10. Oktober 2013

 

Vi har i dag afholdt møde med Lars Bækkelund, Arne Pagh, Toni Hansen, Per Brodersen, Bent Mikkkelsen og Henrik Møller-Nielsen ved Arne. Mødet gik ud på at vi 4 danske hold fik aftalt hvor vi søger startsted til Rallye Monte Carlo Historique 2014. Valget faldt af praktiske årsager på Reims, Frankrig. Tilmeldingen er sendt afsted og vi venter nu bare på svar sidst i november måned. Forhåbentligt kommer vi på startlisten.

30. September 2013 

 

Efter en hektisk weekend er teamet hjemkommet efter en skøn søndag i Silkeborg og omegn, hvor det første danske rally udelukkende for historiske biler blev afholdt. Teamet gennemførte uden nævneværdige resultater, men havde en fantastisk dag i godt selskab. Forhåbentlig vil arrangøren: HistoricRally.dk arrangere flere løb i fremtiden. Vi er ihvertfald klar.

25. August. 2013

 

Teamet var i weekenden deltager i Munkebjerg Hillclimb som blev kørt ved Vejle. Tiderne var væsentligt forbedret i forhold til sidste år med en bedste tid denne gang på: 1:04. Tiderne var stabile og i sidste ende endte det med en 3.plads i klassen 1600-2000ccm, hvilket må siges at være særdeles tilfredsstillende når man er oppe i mod biler som Ford Escort RS 2000. Vi er tilbage igen i 2014.

11. August 2013

 

Teamet går og forbereder sig til at kunne køre Historic Rally Silkeborg 

 

d. 25. august, det første minirally i Danmark udelukkende for historiske rallybiler der følger FIA's appendix K. 
Rallyet bliver afholdt af
Historicrally.dk, og består af 28km hastighedsprøver i Silkeborg og omegn.
9. Juni 2013

Alfaen står lige nu ved Graversen Autoteknik hvor den er ved at få skiftet en koblingforbindelse som var mørnet indvendigt. Forhåbentligt er bilen færdig tirsdag d. 11 juni hvor vi er inviteret til at stille op ved et  infoarrangement om Rallye Monte Carlo Historique hos Toni Hansen (Bedst placerede dansker i 2013 udgaven af løbet). 
På fredag d. 14. juni er det planen at teamet skal have bilen med på Padborg Park hvor Lotus Klub Danmark afholder banedag for medlemmer. 

9. Juni 2013

Der er gået alt for lang tid siden sidste opdatering her på siden, men nu er vi i gang igen og sæsonen er begyndt. 
Lørdag d. 25. maj kørte teamet løbet: Dahl Biler - Vestjylland Classic i Struer og omegn. Ved frokostpausen lå teamet  nr. 2 i klassen, men efter en "fejl 40" på en af de sidste etaper blev den sat over styr og teamet sluttede desværre på en 5.plads i klassen.

Næste løb i FDM DASU Classic turneringen er 12th Classic Car Challenge som bliver afholdt af DHMC. Løbet køres d. 29. Juni og teamet er allerede tilmeldt.
8. Juni 2013

Kristian har i løbet af weekenden klippet video sammen fra løbet og nu uploadet resultatet på YouTube.com

Tag et kig her: 

http://youtu.be/9Zfe5vlDEmE
17. Februar 2013


Teamet er hjemkommet igen efter et Rallye Monte Carlo Historique med både gode og dårlige følger... Vi udgik på tredjedagen pga. en mekaniskfejl som ikke kunne være forudset. Indtil da havde løbet gået smertefrit og vi havde været straffri på en ellers besværlig tilkørselsrute. Efter de 2 første og længste specialetaper var vi placeret som nr. 35 generelt ud af 314 startende hold, og bedst placerede danskere.

Der er ingen tvivl om at vi er på startrampen igen næste år!...
Indtil da vil tiden gå med at forbedre bilen og træne teknikken i bilen.
17. Februar 2013 


Teamet er i dag ankommet til teknisk kontrol i København. Det viste sig at der var et lille hul i udstødningen, men efter udlån af værksted og værktøj ved NJ Biler på Amager, var bilen godt kørende igen. Efter fællesmiddagen på Bella Sky ventes der nu bare på at klokken bliver 13:11 i morgen og starten går fra Rådhuspladsen. 

 

Der vil løbende (forhåbenligt dagligt) kunne læses nyheder/opdateringer fra teamet under fanen RMCH 2013.

 

Derudover har teamet aftalt at dele opdateringerne med ViaRETRO.com
25. Januar 2013
 

Teamet er stille og roligt ved at være klar til at på fredag hvor teknisk kontrol til Rallye Monte Carlo Historique foregår i Bella Centeret i København. Siden sidst har bilen fået et par lakreperationer hvor det var nødvendigt. 


Efter vores lille uheld sidst i December har Arne Pagh været i Sydfrankrig og kørt de sidste ZR's igennem sammen med Torben Arp. Så nu er alle rutebøgerne gået igennem. 

 

I løbet af lørdagene vil serviceteamet modtage servicebilen og sørge for at den er korrekt pakket. 
16. Januar 2012

Teamet er hjemkommet før tid med fly. MINI'en som teamet var afsted i fik et nedbrud ud for Monaco så den er kommet på værksted imens Jens, Kristian og Toni er taget tilbage til Danmark for at holde Nytår. 

De nåede at køre ZR 1 - 12 i gennem inden problemet opstod. Teamet overvejer stadig om de skal tage ned og køre de sidste 3 ZR's i gennem inden løbet starter.

31. December 2012


I dag tager Jens Gandrup og Kristian Flensbak i samarbejde med Toni Hansen, til sydfrankrig for at køre prøverne igennem. De er tilbage igen d. 31 december.


I dag er der 29 dage til at starten går...
26. December 2012
 

Toni Hansen og Per Brodersen som også skal deltage i Rallye Monte Carlo Historique blev i søndags interviewet vedr. løbet i TV-Midtvest.

11. December 2012


Michael Eisenberg fra Intercom skrev i torsdags en pressemeddelse som bl.a. er publiceret på Rallyinfo.dk og Motorsporten.dk. I mellem tiden er Jens Gandrup kommet hjem fra Sydfrankrig hvor han har været nede og lave rutebog i samarbejde med Torben Arp.

11. December 2012

 

Teamet har modtaget bekræftelsen på deltagelse i Rallye Monte Carlo Historique 2013.
I dag har Motorretro.com bragt en artikel om teamet og dets deltagelse i Rallye Monte Carlo Historique.

 

Jens Gandrup er derudover fløjet til Sydfrankrig for at lave rutebog i samarbejde med Torben Arp i dag.

26. November 2012

I dag har Kristian bestået sin køreprøve og venter derfor bare på at selve kørekortet dukker op i postkassen.

20. November 2012

 

Teamet er kommet hjem efter en udmattende nat i "det mørke Jylland", hvor teamet deltog i 9th Midnight Run arrangeret af DHMC. Teamet havde desværre en helt forkert dækmontering på bilen så på første etape var Kristian nødt til at skubbe bilen fri. 
Men bilen er i topform! så nu er det kun de sidste justeringer som mangler.
Bilen har nu fået gået hele drivlinjen igennem og Close-Ratio gearkassen er monteret. Lygterne blev tjekket igennem til Midnight Run og det nye Ledningsnet som teamet har fremstillet, fungerer fuldstændig som håbet.

 

Der er blevet uploadet billeder af bilen efter Midnight Run i Galleriet Diverse.
I løbet af den nærmeste fremtid vil der blive opdateret med billeder fra Midnight Run.

11. November 2012

 

Galleriet Bilen er opdateret med billeder af bilen på "operationsbordet" ved Johannes Graversen. Bilen har fået skiftet stempler og forringer, derudover har Johannes fremstillet et udstødningssystem i rustfrit stål som det også fremgår af billederne.

18. Oktober 2012

Galleriet FDM DASU Classic er nu opdateret med billeder fra Fyn Rundt og ECO Rally Mini

5. Oktober 2012

 

Teamet har nu uploadet rullefeltsmålinger fra Jørgen Agergaard og Johannes Graversen på siden Bilen
4. Oktober 2012 

 

Teamet deltog i weekenden i ECO Rally Mini og Fyn Rundt, som var arrangeret af Motorklubben Centrum. 
I ECO Rally Mini fik teamet en generel 2. plads og blev bedste benzin bil. 
I Fyn Rundt blev teamet nr. 5 pga. en lille fejlkørsel som kostede dem 3. pladsen.

4. Oktober 2012

Teamet hentede i går aftes GTV'en ved Johannes Graversen i Hinnerup, efter komplet motoradskildning. Bilen har fået nyt og prepareret topstykke samt udstødningssystem i rustfrit stål med bananmanifold, og racerpotte fra SIMONS. 
Bilen har på nuværende tidspunkt 142 hk og 198 nm.

Teamet deltager fredag i ECO Rally Mini i Jens Gandrups Lotus Elise. Lørdag deltager teamet i Fyn Rundt i GTV'en. 

28. September 2012

Teamet er tilmeldt Fyn Rundt (5. afd. af DASU Classic)  og ECO-Rally Mini henholdsvis d. 29 og 28 September. 

Fyn Rundt skal køres i Alfa Romeo'en og ECO-Rally Mini bliver kørt i Lotus Elise S1.
Fyn Rundt bliver også kørt af 5 andre kommende Rallye Monte Carlo Historique deltagere:
- Bent Mikkelsen / Jan Østergaard
- Henning Hjorth
- Lars Bækkelund / Arne Pagh
- Peter Karlsen / Erik Rasmussen
- Jeppe Jepsen / Preben Jepsen
LINK til ECO-Rally og Fyn Rundt 
 20. September 2012 

 

Teamets deltagelse i Oresund Rally på lørdag og søndag bliver desværre ikke i Alfa'en, men i stedet i Jens Gandrups Lotus Elise S1. Det viste sig nemligt at det nyanskaffede topstykke var skævt... Så det kan ikke nåes at få Alfa'en kørende til i aften. 
I løbet af ugen har der været omtale af teamet på følg. hjemmesider:

- Rallyinfo.dk
- Motorsporten.dk 

 7.September 2012

 

Som tidligere nævnt har teamet døjet med motorproblemer på Alfa Romeo'en.
Efter adskillelse af motoren af Johannes Graversen ved Graversen Autoteknik viste det sig at det stod værre til end forventet...
Bilen havde brændt et stempel og topstykket viste sig ved nærmere tjek at være flækket.

Men nye Stempler og Cylinderforinger er bestilt i udlandet og et renoveret topstykke er skaffet i gennem Arne Juel v. Juel Classic i Tilst.

Det bliver en hektisk uge op til Oresund Rally på Lørdag d. 8 September, men teamet arbejder på højtryk og skal nok nå det til Deadline...

 5.September 2012

 

Teamets anmeldelse til Rallye Monte Carlo Historique er modtaget af løbsledelsen i Monaco og teamet venter nu bare på at modtage bekræftelsen. 

 5. September 2012 

 

Teamet er tilmeldt til Oresund Rally d. 8-9. september. Men eftersom at Kristian Flensbak Jørgensen er optaget af studietur, bliver 2.køreren Knud Hedegaard fra Serviceteamet.
Knud Hedegaard deltog også i Oresund Rally sidste år sammen med Preben Kristoffersen i Mini Cooper S

 26. August 2012 

 

Teamet er afbilledet i denne måneds AutoSport (DASU's klubblad) og MotorClassic (FDM's magasin om historiske biler).

 22. August 2012

 

Teamet er lige hjemkommet efter en hyggelig weekend ved Munkebjerg Hillclimb. Bilen teede sig dog slet ikke som den skulle og fejltændte af og til. Det viste sig at være platinerne i strømfordelen som var stortset nedslidte, og vi havde ikke ekstra med hjemmefra så det var surt! Men efter et tændrørsskift gik bilen dog bedre (stadig ikke optimalt) og endte som nr. 27 Generelt ud af 86 startende.

 12. August 2012

 

Endnu en gearkasse er indkøbt for at udnytte de mange homologerede udvekslinger så det skulle ende med en Close-ratio gearkasse, hvor især afstanden mellem 2. og 3. gearet formindskes.

 30. Juli 2012

 

Teamet og bilen er lige kommet hjem med en 2.plads i klassen sport efter deltagelse i Classic Car Challenge 2012 arrangeret af DHMC.

 30. Juni 2012

 

Bilen er lige kommet hjem fra Graversen Autoteknik efter et toppakningsskift.

 27. Juni 2012

 
Der er lige indkøbt gearkasse fra en GTV Turbodelta , da den indeholder homologeret spærredifferentiale. 

 24. Juni 2012

 

 

 

 


Service

Kørerteamet består af far og søn, Jens Gandrup Jørgensen og Kristian Flensbak Jørgensen. De har siden 2010 dannet hold i FDM DASU Classic-turneringen som de har kørt i perioden 2010-2014.

 

Serviceteamet består af: Knud Hedegaard og Johannes Graversen.
Serviceteamets bil er en VW California T5 fra 2005. 

 

1967

Jens Gandrup kører sine første special- og manøvreprøver i sin første bil, en FIAT 600, han overtog fra sin mor på sin 18-års fødselsdag. Han bliver medlem af den lokale klub: Horsens Automobil & Motorklub (HAMK).

I perioden frem til 1985, bliver der kørt alt fra Orienteringsløb til DM-Rallies i fritiden. 

FIAT 600'en blev hurtigt udskiftet med en FIAT 126, som efterfølgende blev erstattet af to Autobianchi A112'ere i Gr. 1 Abarth-trim.

1980'erne

I start 80'erne skulle der prøves noget nyt og den sidste Autobianchi blev udskiftet med en ny Alfasud Sprint som fik opgraderet undervogn og svejst bur ud i tårnene. Det var en fantastisk forhjulstrækker som rustede næsten ligeså hurtigt som den kørte...
Den blev senere opgraderet med en 1500ccm motor. 

1983

Jens Gandrup og Jan Østergaard vinder DM-Sølv i 2WD-divisionen op til 1600ccm

1985

Jens Gandrup lægger Rally-aktiviterne til side, men begynder at køre Økonomiløb med Knud Hedegaard.
Frem til 1991 kører de med forhandlerstøtte bl.a. Peugeot 205 D, Audi 80 D og Talbot Samba. 

1994-96

Jens og Knud vinder det Nordeuropæiske mesterskab (NEZ) i Økonomiløb i en Honda Civic udlånt af den danske Honda-importør. 

1991

Jens og Knud vinder 3 år i træk det Hollandske Økonomiløb generelt i Jens' private VW Golf III GTI 16V.

2008

Jens Gandrup bliver andenkører for Bent Mikkelsen i Bents Alfa Romeo 1750 GTV i det daværende Scuderia Italia. De er begge debutanter i Rallye Monte Carlo Historique og får en slutplacering som nr. 185.

2009

Jens Gandrup og Bent Mikkelsen bliver nr. 55 i Rallye Monte Carlo Historique.

2010

Jens Gandrup og Bent Mikkelsen bliver nr. 67 i Rallye Monte Carlo Historique.
Jens og Kristian starter i foråret ud med at køre pålidelighedsrally i den danske turnering FDM DASU Classic.

2011

Jens Gandrup og Bent Mikkelsen udgik af Rallye Monte Carlo Historique lige inden De Lange Knives Nat.
Jens og Kristian fortsætter med at køre FDM DASU Classic.
I September måned henter Jens Alfa'en ved en bilforhandler i Paris.

2012

Jens og Bent deltager for 5. gang i Rallye Monte Carlo Historique, men udgår da de ligger som bedst placerede danskere.

I løbet af resten af året tester og forbereder holdet Alfa'en med henblik på deltagelse i Rallye Monte Carlo Historique 2013

2013

Jens og Kristian deltager for første gang sammen i Rallye Monte Carlo Historique. Teamet udgår desværre med en uforudsigelig defekt på drivakslen til oliepumpen og strømfordeleren. En lille trøst er dog at de udgår som bedste danskere med en generalplacering på nr.32.

Jens og Kristian startede Rallye Monte Carlo Historique ud med en afkørsel på første prøve, alligevel lykkedes det dem at køre sig fra 246. til 56. pladsen igennem løbet.

2014

2015

Op til årets Rallye Monte Carlo Historique var Jens i Norge med Alfa'en for at træne sne- og iskørsel ved den tidligere VM-Rallykører John Haugland.
Med den værdifulde træning og et godt samarbejde i bilen endte teamet med en slutplacering som nr. 10. Årets bedste skandinaviske resultat, og det bedste danske i 5 år.
Resten af året gik med en gennemgribende renovering af Alfa'en.