A-TEAM's store mål er at køre Rallye Monte Carlo Historique 2013.
Anmeldelsen blev sendt d. 28.August 2012 og løbet starter d. 25 Januar 2013 med start fra Rådhuspladsen i København.
Men i tiden op til er der mange forbedringer og forberedelser som teamet skal have styr på.
Bilen skal være klar til de over 3000km som skal gennemføres på under 1 uge.
Teamet skal være forberedt med:

  - Rutebøger

- Reservedele til serviceteamet

- Udstyr

- Træning 

- Gennemprøvning af bilens mekaniske dele

- Og meget andet

Teamet opdaterer løbende galleriet med billeder af bilen og løbende forberedelser til Rallye Monte Carlo Historique 2013. 

 

Det vil være her på siden at det er muligt at følge teamet i løbet af Rallye Monte Carlo Historique 2013 fra d. 25. Januar til
d. 1. Februar.

Side 1 af teamets anmeldelse
Side 2 af teamets anmeldelse
Side 3 af teamets anmeldelse
Side 4 af teamets anmeldelse

Teamets anmeldelse til Rallye Monte Carlo Historique 2013

Teamets tidsplan til Rallye Monte Carlo Historique 2013

Side 1
Side 2

Nyhedsopdateringer - undervejs

25. Januar

 Teamet er i dag ankommet til teknisk kontrol i København. Det viste sig at der var et lille hul i udstødningen, men efter udlån af værksted og værktøj ved NJ Biler på Amager, var bilen godt kørende igen. Efter fællesmiddagen på Bella Sky ventes der nu bare på at klokken bliver 13:11 i morgen og starten går fra Rådhuspladsen.  

26. Januar

kl. 9:00 stod serviceholdet og jeg op for at spise morgenmad og se indslaget om løbet i GO' Weekend Danmark. Da det var slut kørte vi ud for at proviantere kalorier til besætningen, og brændstof til materiellet…

 

kl. 10:30 finpudsede vi bilen så den var helt klar og kl. 11:00 blev Jens afhentet på hotellet efter at han havde fået sovet ud.

 

kl. 12:00 kørte vi fra Bella Centret med Politieskorte til Rådhuspladsen, via Børsen og Christiansborg.

 

kl. 12:30 ankom vi til Rådhuspladsen hvor vi blev placeret i nummerrækkefølge og hvor det opmødte publikum kunne iagttage bilerne. 

 

kl. 13:09 kørte vi over startrampen, som førststartende danske hold, med Kulturborgmester Pia Allerslev som flagholder.

 

kl. 15:45 sejlede vi i fællesskab med serviceholdet, Rødby-Puttgarten.

 

kl. 20:00 ankom vi til Hotel Tryp i Celle hvor vi nu er indkvarteret sammen med 4 andre danske hold.

   

kl. 9:39 i morgen (27. Januar) bliver vi sendt afsted fra tidskontrollen i Celle, og fra da af går der omkring 30 timer før vi kan dreje nøglen igen…

 26. Januar

 

27. Januar

Ja, nu sidder vi så på Hotellet i Valence efter 32 timer uden rigtig søvn…

I vores tilfælde har vi sørget for at spare på kræfterne hvilket har ladet til at give pote. Jeg kørte bilen hele vejen fra København og til Bad Homburg, derefter tog Jens over helt veludhvilet…

Vi er derfor kommet godt igennem uden straf på tilkørselsruten, og er indtil videre bedst placerede danske hold med en general placering nr. 30.

Med Bent Mikkelsen og Jan Østergaard, og Toni Hansen og Per Brodersen på placering 51. og 56.

Men det er ikke gået lige smertefrit for alle danske hold… Lars Bækkelund og Arne Pagh er desværre udgået med gearkasseproblemer,

Jepsen’erne havde problemer med tomgangen og Peter Plys har haft et mindre sammenstød med en civilist…

Men vi holder fanen højt og vi ser først lagener i aften efter en fælles danskermiddag i Valence!

 

28. Januar

Vi er i dag udgået… (Tudesmiley)

Efter en fantastisk dag i går på prøve ZR 1 og ZR 2, lå vi nr. 32 generelt da vi stod op i dag.

Men da vi kom til Parc Fermé kl. 8:25 ville bilen ikke starte. Den startede med kortvarigt at springe i gang, men efter 2 sek gik den ud.
Hver gang man drejede nøglen gik der i omegnen af 20 sek før man overhovedet kunne høre andet en starteren… og efter det Tændingsbankede den a h…… til.

Vi tjekkede tændrør, tændkabler, tændspolen, platiner, kondensator, karburatorer mm. Men bilen holdte jo i Parc Fermé så det var egentligt ulovligt. Da det var tid til at køre bilen til tidskontrolen skubbede vi den igennem, og parkerede den derfor umiddelbart efter kontrollen for at rode videre. Johannes fandt ud af at det var strømfordeleren den var gal med. Akslen til strømfordeleren som sidder på oliepumpen trak ikke som den skulle.

Vi meldte derfor til løbsledelsen at vi ville prøve at få det fikset på et lokalt værksted og derefter fortsætte i løbet i morgen med det antal tusinde strafpoint, det nu måtte give. kl. 11:30 havde vi hentet bilen udenfor Parc Fermé og fået den på traileren og fundet et værksted tæt ved Valence, hvor vi kunne låne en lift.

Der blev bundkarret skruet af så vi kunne komme til oliepumpen. Vi forventede at vi bare kunne udskifte splitten som sammenkobler tandhjulet og akslen. Men det viste sig at akslen var KNÆKKET! Så nu er løbet altså slut for os…

 

30. Januar

Vejret er utroligt skiftende hernede, men generelt tørt og bart. Da vores ispiloter i går kørte ZR 7 igennem var den noget nær fuldt dækket af både is og sne, men i morges da de gennemkørte den igen var kun halvdelen tilbage…

 

Lige nu sidder vi på hotellet i Gap og i morgen går turen til Monaco via ZR’erene 11, 12 og 13 hvorefter der er en pause inden holdene begiver sig ud på De Lange Knives nat.

Toni Hansen og Per Brodersen er uden tvivl danske storfavoritter nu. De har avanceret deres placering til nr. 27 ved at køre et sikkert og fejlfrit løb indtil videre.

Næstbedste danskere PT. er Peter “Plys” Karlsen og Erik Rasmussen som nu ligger på placering nr. 84 efterfulgt af Bent Mikkelsen og Jan Østergaard som nr. 96.

Bent og Jan har hele dagen døjet med motorproblemer og da vi stod som publikum på ZR 8 gik Golf’en tydeligvis kun på 3 cylindre…
Men Johannes Graversen har lovet at tage et kig på den i morgen når de er kommet ud af Parc Fermé.

PS. Det er en forfærdelig fornemmelse at stå og se på alle de mandskaber der kommer ræsende forbi os i dagtimerne, så længe at Alfa’en bare står på traileren…